ادیب آسیا تجهیز

ادیب آسیا تجهیز تامین کننده تجهیزات برق صنعتی

ادیب آسیا تجهیز

ادیب آسیا تجهیز تامین کننده تجهیزات برق صنعتی

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این تجهیزات شامل پمپ های مواد شیمیایی،روشنایی و تجهیزات کنترل،ثبت و ارسال داده ها(اتاق فار) و مخابرات میباشد که همه نیاز به انرژی الکتریکی دارند و چون اکثر چاه های نفت در نقاط دور از شهرها و روستاها و بطور کلی دور از دسترس شبکه برق سراسری میباشند جهت تامین نیروی الکتریکی میبایست از یک سیستم دیزلی استفاده کرد تا بتوان بهره برداری را با موفقیت انجام داد.

 

 

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

یکی از فعالیت های حساس و بحرانی در تعمیر ترانسفورماتورهای بزرگ پروسه خشک کردن آنها می باشد . این موضوع کاملاً روشن است که بدلیل قرارداشتن عایق سلولزی یا کاغذی در معرض رطوبت هوا برای مدت طولانی (روزها و ماهها) خواص دی الکتریک آن کاهش می یابد . در زمان کار عادی ، رطوبت موجب افزایش تلفات دی الکتریک و آزاد نمودن گاز بصورت حباب و درنتیجه آن موجب بروز فعالیت تخلیه جزئی (Discharge Partial) خطرناک می گردد. مقدار رطوبت روغن باید کم باشد، در غیر این صورت استحکام روغن کاهش می یابد و رطوبت جذب کاغذ عایقی، و در نتیجه موجب کاهش عمر عایقی و افزایش ریسک شکست خواص دی الکتریک آن می گردد.



  • ۰
  • ۰

انواع یو پس اس - UPS

یو پی اس (منبع تغذیه اضطراری) دستگاهی است که اجازه می دهد تا یک کامپیوتر در حال کار برای حداقل یک زمان کوتاه، زمانی که منبع اصلی برق در دسترس نیست به کار خود ادامه دهد و همچنین می تواند به عنوان یک محافظ جریان های قوی و صاعقه باشد. بطور کلی سه نوع دسته بندی برای UPS ها وجود دارد که عبارتند از: ۱- یوپی اس offline ۲- یوپی اس line interactive ۳- یوپی اس online

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

سرعت سوئیچینگ(قطع و وصل)زیاد: سنسورها در مقایسه با کلیدهای مکانیکی از سرعت سوئیچینگ بالائی برخوردارند، بطوریکه برخی از آنها (سنسور القائی سرعت) با سرعت سوئیچینگ تا  ۲۵ کیلوهرتز کار می کنند.

طول عمر زیاد: بدلیل نداشتن کنتاکت مکانیکی و عدم نفوذ آب، روغن، گرد و غبار  وجرقه های حین کار و … دارای طول عمر زیادی هستند.

قابل استفاده در محیطهای مختلف با شرایط سخت کاری: سنسورها در محیطهای با فشار زیاد، دمای بالا، اسیدی، روغنی، آب و … قابل استفاده هستند.

عدم نیاز به نیرو و فشار: با توجه به عملکرد سنسور هنگام نزدیک شدن قطعه، به نیرو وفشار نیازی نیست.

عدم ایجاد نویز : در هنگام قطع وصل به دلیل استفاده ازنیمه هادی ها در طبقه خروجی، نویزهای مزاحم(Bouncing Noise)ایجاد نمی شود.

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

اساس کار کنتور

کنتور ها بر اساس نیروی الکترومغناطیس عمل می کنند. می دانیم که اگر از یک سیم پیچ جریان برق بگذرد در اطراف آن یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود که شدت و جهت این میدان به جریان عبوری از سیم پیچ بستگی دارد. در کنتور های تکفاز دو دسته سیم پیچ وجود دارد که یکی از آن ها دارای تعداد دور کم و قطر بیشتر نسبت به دیگری است.سیم پیچ ضخیم تر با دور کمتر را سیم پیچ جریان و دیگری را سیم پیچ ولتاژ می نامند. انواع کنتور: برای مصارف خانگی دونوع کنتور تکفاز و سه فاز بطور عام وجود دارند که در دسته بندی کنتور ها به نوع اکتیو معروفند. اما در مصارف صنعتی می توان به کنتور های راکتیو و کنتول های دو تعرفه اشاره کرد. از طرق دیگر می توان کنتور ها را به دو دسته مکانیکی و دیجیتالی تقسیم بندی کرد که منظور از مکانیکی همان کنتور های معمولی هستند.



http://adibtajhiz.com/


  • adib asia
  • ۰
  • ۰

کنتاکتور

 کنترل و فرمان راه اندازی دستگاها از راه دور، کنترل وراه اندازی ماشین از دو یا چند نقطه، خطر راه افتادن مجدد ماشین ناشی از اثر قطع ناگهانی برق، عمر مکانیکی کنتاکتور نسبت به کلیدهای دیگر بیشتر است، امکان طراحی مدار اتوماتیک.حفاظت دستگاه توسط کنتاکتور خیلی بیشتر است. تصویر چند کنتاکتور معمولا بوبین کنتاکتورها درچند ولتاژمختلف جهت مصارف گوناگون ساخته میشود.

مشخصات پلاک کنتاکتور: جریانی است که میتواند در شرایط عادی از کنتاکتهای قدرت کنتاکتورو در زمان نامحدود بدون قطع عبور نماید.

( Ith2) جریانی است که با اتصال یک بار در هر هفته از کنتاکتهای کنتاکتور بدون تاثیر در کارکرد کنتاکتور عبور نماید.

(Ith1) جریانی است که با اتصال یک بار در هر هشت ساعت از کنتاکتهای کنتاکتور بدون تاثیر در کارکرد کنتاکتور عبور نماید.

(Ith2) جریان قابل تحمل برای کنتاکتهای اصلی.

(Ie) مقدار جریانی است که کنتاکتها متوانند در زمان اتصال کوتاه تحمل نمایند.

(Is) مقدار ماکزیمم ولتاژی است که کنتاکتهای کنتاکتوردر شرایط کار عادی میتوانند تحمل نمایند.

(Ue) مقدار ماکزیمم ولتاژی است که به بوبین کنتاکتور میتوان اعمال کرد.

Uc)) طول عمر مکانیکی کنتاکتورها 10به توان هشت بار قطع و وصل میباشد (بدون عبور جریان از کنتاکتها)در حالی که این مقدار برای کلیدهای معمولی 1000 بار قطع و وصل میباشد.

http://adibtajhiz.com/
  • adib asia
  • ۰
  • ۰

کلید محافظ جان یک نوع فیوز است که در مقابل عبور جریان آزاد انقباضی نظیر بدن انسان یا حیوان واکنش نشان داده و جریان را قطع می کند، در انواع 25 تا 63 آمپر با قدرت حساسیت 30 و یا 300 میلی آمپر در بازار یافت می شود که نوع 300 میلی آن در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.خوشبختانه اخیرا جزو استاندارد اجباری اداره برق است و حتما بایستی روی تابلو ی ورودی شما باشد ولی اکثر نصاب های حرفه ای جهت احتیاط در جعبه فیوز خانه از آن استفاده می کنند.اگر شخصی از قسمتی که نسبت به زمین برقدار است دچار شوک الکتریکی شود ، به دلیل جریانی که از بدن وی به زمین عبور می کند ، این کلید در چند صدم ثانیه منبع تغذیه را قطع می کند. لازم به یاد آوری است که این کلید مقدار جریان را کاهش نخواهد داد ، بلکه تنها مدت زمان شوک را محدود خواهد کرد.


  • ۰
  • ۰

فلومتر

فلو متر یا دبی سنج (flow meter) وسیله ایست که حجم مواد عبوری را نسبت به زمان اندازه گیری می کند. در بیشتر صنایع از جمله صنایع نفت و پتروشیمی و… دانستن مقدار دقیق فلو یا جریان عبوری سیالی مانند گاز و یا نفت مهم می باشد. توجه به این نکته که میزان کل فلو که معرف جرم ماده مصرفی است در بسیاری موارد نظیر پروسه های صنعتی کاربرد دارد. همچنین اندازه گیری دقیق فلو به دلیل ملاحظات مالی در فروش وخرید حجم مشخصی از ماده و کالا مانند کنتور گاز خانگی و تبادلات نفتی و …اهمیت ویژه ای دارد.

 انواع فلومتر:فلومتر التراسونیک-فلومتر جابجایی مثبت-فلومتر توربینی-فلومتر مغناظیسی-فلومتر ونتوری-فلومتر کانال باز-فلومتر دنده ای- فلومتر اورفیس پلیت-فلومتر حرارتی

برندهای برتر:  KROHNE – ABB – ENDRESS&HAUSER

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

سنسور رطوبت

سنسور رطوبت نوعی دیگر از سنسورهای خازنی می باشد.لایه دی الکتریک آن از نوعی پلیمر می باشد که توانایی جذب مولکولهای آب را دارد و نتیجه آن تعغیرات ثابت دی الکتریک ماده موجود بین دو صحفه خازن می باشد.

که نهایتاْ باعث می شود بتوانیم تعغیرات رطوبت را با تعغیرات ظرفیت خازنی اندازه گیری کنیم.


سنسورهای خازنی معمولا به صورت خازنی کامل نیستند بلکه در متن آنه مقاومت اهمی نیز وجود دارد.

ساختمان داخلی آن یکی از صفحات حاوی لایه ای از تیتانیوم تزریق شده در زمینه شیشه می باشدکه یک لایه دی الکتریکی پلیمر روی آن اضافه شده است.که سطح آن بصورت موزاییک تقسیم شده وتحتنیروی کششی می باشد به نحوی که مولکولهای آب از فاصله بین موزاییک ها به پلیمر می رسد ضریب دی الکتریک آن با حضور مولکول های آب تعغیر می کند.

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

زمانی که از نیمه هادیها خبری نبود و منابع ولتاژ و جریان توسط ویدلار یا میلر کشف نشده بود تنها راه فرار از دست نیروی کارگری و بالا بردن دقت(Accuracy) در اندازه گیری (Measurment) و کنترل روی آوردن به مکانیک و قدرت هوای فشرده شده (Compressed Air)  بود. در این سیستم ها تیوبهای استیل(SS Tube ) همانند سیم های مسی که جریان الکتریکی را عبور میدهند هدایت کننده هوای فشرده شده هستند یعنی خط انتقال هوا است.

فشار هوا بطور استاندارد 3 تا 15 پوند بر اینچ مربع ( # or psi) است:

3psi =     مقدار صفر

15psi = مقدار ماکزیمم

 گاهی به جای هوا از نیتروژن استفاده می شود که دلیل این امر خنثی بودن نیتروژن و در نتیجه ایمن بودن آن در محیط های خطرناک(Hazardous Area )  است.

 اگر از مایعات بجای گازها در انتقال سیگنال استفاده شود سیستم کنترل هیدرولیکی خواهدبود. مایعات مورد استفاده معمولاً روغنهای مخصوصی هستند که ضریب انبساطی و فشردگی خیلی کمی دارند.

 برای مطالعه بیشتر دراین مورد و عملکرد Flapper- Nozzle ، رله ها، انتگرالگیر- مشتق گیر - تناسبی (PID) و... درسیستم نیوماتیک می توانید به کتاب مهندسی کنترل اگا تا مراجعه کنید.

 سیستم نیوماتیک به دلیل نیاز به هوای فشرده زیاد و به تبع کمپرسورهای هوا، خشک کن ، فیلترهای روغن و گرد و غبار، لوله کشی و تیوب کشی و اتصالات جانبی آنها ، حجم زیاد تجهیزات و وجود نشتی هوا بجز در موارد خاص دیگر استفاده نمی شود.

 سیستم کنترل پالایشگاه کرمانشاه (دومین پالایشگاه کشور)  بجز نیروگاه جدید و واحد تصفیه آب کاملاً نیوماتیک است (تاریخ احداث1301،تاریخ بازسازی 1352).

http://adibtajhiz.com/


  • adib asia