ادیب آسیا تجهیز

ادیب آسیا تجهیز تامین کننده تجهیزات برق صنعتی

ادیب آسیا تجهیز

ادیب آسیا تجهیز تامین کننده تجهیزات برق صنعتی

  • ۰
  • ۰

ترموول(Thermowell)

تقریبا تمام اندازه گیری های دقیق دما زمانی صورت می پذیرد که سنسور دما در ارتباط مستقیم با جریان فرآیند باشد.این جریان فرآیندی می تواند خورنده و یا فرسایشی بوده و باعث تخریب سریع سنسور بدون پوشش گردد،یک راه معمول برای جلوگیری از این مساله استفاده از ترموول می باشد.ترموول یک تیوب توخالیست که اغلب مخروطی شکل بوده ، د رمسیر جریان قرار گرفته و از سنسور دما محافظت می کند.بدلیل اینکه ترموول درون جریان غوطه ور است پس با جریان فرآیند همدماست.

زمانی که ترموول نصب شد،پروب غوطه وری که شامل سنسور دماست از بیرون ،داخل ترموول قرار می گیرد بطوری که کاملا با انتهای ترموول در تماس باشد.بدلیل اینکه ترموول بطور کامل در جریان غوطه ور است ،دمای جریان را بطور کامل با سنسور منتقل می نماید.ترموول همچنین می تواند بر روی بدنه جانبی تانکها نیز نصب گردد.

نصب ترموول

آنچه که د رادامه گفته خواهد شد راهنمایی هایی کلی و نکاتی در خصوص نصب ترموول می باشد:

مواد سازنده:مواد سازنده ترموول بایستی با از جنسی باشند که با خواص جریان فرآیندی از تمام جوانب بخصوص از لحاظ خوردگی و خواص(مقاومت)مکانیکی همخوانی داشته باشد.فشار و دمای کاری که می بایستی ترموول در آن قرار گیرد می بایستی مورد توجه قرار گیرد.موادی که بطور معمول در ساخت ترموول بکار می رود عبارت است از،رده های مختلف از استنلس استیل،کروم-مولیبدم استیل،سیلیکون برونز،مونل،نیمل،تیتانیوم و….

عدم انتخاب درست جنس و شکل آنها باعث ایجاد اند ازه گیری نادرست یا تخریب ترموول می شود که خود ممکن است باعث وقوع حوادث جبران ناپذیری شود. از اینرو استاندارد ASME-PTC 19.3 برای اطمینان از دوام ترموولها در شرایط سخت فرآیندهای پیچیده شیمیایی، ارائه شده است. همچنین در انتخاب ترموول شرایط و استانداردهای طراحی پایپینگ سایت نیز باید مد نظر قرارگیرد.

ترموول ها به صورت عمومی از ماشینکاری یک قطاع گرد فلزی یکپارچه (Round Bar Stock) ساخته می شوند و یک سر آن برای اتصال به پایپینگ پلنت به یکی از شکلهای ترموول جوشی، ترموول رزوه ایی یا ترموول  فلنجی آماده می شود. این در حالی است که تیوبهای محافظ لزوما ماشینکاری نمی شوند و به روشهای دیگر نیز امکان ساخت آنها وجود دارد.

برای دماهای بسیا بالا از موادی همچون سرامیک یا سیلیکون کارباید برای ساخت ترموول و تیوب محافظ استفاده می شود.

ترموول ها به ۳ طریق به بدنه ی مخزن متصل میشوند:
۱-   ترموول رزوه ای: در مواردی که فشار خیلی بالایی نداشته باشیم از این نوع اتصال استفاده می شود.
۲-  ترموول  فلنجی: در فشارهای بالا از این نوع اتصال استفاده می شود. جنس این اتصال معمولا فولادی بوده و در مواد خورنده استقامت بالایی دارد.
۳-   ترموول اتصال جوشی: در این حالت ترموول به دیواره مخزن جوش می شود این در حالتی است که فشارسیستم بسیار بالا باشد و حتی استفاده از اتصال فلنجی نیز پاسخگو نباشد.

  • ۹۷/۰۲/۰۲
  • adib asia

نظرات (۱)

  • خرید کابل حرارتی
  • بسیار مطالب خوبی دارید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی