ادیب آسیا تجهیز

ادیب آسیا تجهیز تامین کننده تجهیزات برق صنعتی

ادیب آسیا تجهیز

ادیب آسیا تجهیز تامین کننده تجهیزات برق صنعتی

۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
به گزارش برق نیوز،  دانشمندان «موسسه فناوری ماساچوست» (MIT) توانسته اند نانو ذراتی که از خود نور ساطع می‌کنند را داخل برگ گیاهان جاسازی کنند و گیاهان را به چراغ تبدیل کنند.

آن‌ها امیدوارند که بتوانند با این اختراع درختان را جایگزین تیر‌های چراغ برق خیابان‌ها کنند.

پروفسور «مایکل استرانو»، یکی از این دانشمندان می‌گوید:

یکی از اهدف ما این است که چراغ مطالعه‌ای اختراع کنیم که بدون نیاز به اتصال به برق از خود نور ساطع کند. در واقع انرژی لازم برای ساطع کردن نور، توسط متابولیسم داخلی خود گیاه تامین می‌شوند.

پروفسور «استرانو» و همکارانش برای این که بتوانند به برگ‌ها این خاصیت را ببخشند، از «لوسیفراز» استفاده کرده اند.

نانو ذرات جاسازی شده در این برگ‌ها علاوه بر «لوسیفراز» حاوی «لوسیفرین» و «کوآنزیم A» نیز هستند.

دانشمندان گیاه را در محلولی حاوی این ۳ ماده فرو برده و سپس آن را تحت فشار بالا قرار می‌دهند؛ به این ترتیب گیاه می‌تواند به مدت ۴ ساعت از خود نور ساطع کند.
  • adib asia
  • ۰
  • ۰

کلید RCBO چیست

کلید RCBO گونه دیگری از کلیدهای محافظ جان می باشد که افزون بر جریان نشتی به اضافه‌بار هم واکنش نشان می‌دهند.

کلید های RCBO معمولا در در مواردی استفاده می شود که در آن نیاز به ترکیب حفاظت در برابر اضافه جریان (اضافه بار و اتصال کوتاه) و حفاظت در برابر جریان های نشتی زمین وجود دارد. این کلید ها در شناسایی و قطع این نوع خطا ها کمک می کند و این اطمینان را می دهد که حفاظت کامل از افراد و تجهیزات متصل را تضمین می کند. در زیر دیاگرام یک کلید RCBO را مشاهده می کنید

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

۱. استفاده از وسایل برقی و نصب کلید و پریز برق در حمام خطرناک است .
۲. بالا رفتن از پایه های برق برای افراد غیرمسئول ممنوع و خطرناک است .
۳. نصب پارچه نوشته یا پرچم و تابلوهای تبلیغاتی و پوستر و … روی پایه ها
و تابلوها و تأسیسات برق جرم بوده و ممنوع است . انجام این کار بسیار
خطر ناک است .
۴. خطر برق گرفتگی و سقوط جان افرادی را که از پایه های برق بالا میروند
تهدید میکند

۵. شبکه ها و تأسیسات برق عایق نیستند بلکه با رعایت حریم و فاصله از آنها
می توانیم در مقابل خطرات برقگرفتگی ایمن بمانیم .
۶. حمل وسایل فلزی با ارتفاع زیاد ( لوله فلزی – نردب ان فلز ی و … ) در
زیرو نزدیک شبکه های برق بسیار خطرناک است .
۷. بیرون آوردن وسایل فلزی از پنجره و مکانهائی که از جلوی آنها شبکه های
برق عبور نموده خطرناک و حادثه ساز است .
۸. درصورت پاره شدن سیم های برق از دست زدن به آنها خود داری و از
نزدیک شدن بچه ها و عابرین به آنها جلوگیری کنید و فوراً موضوع را به
اتفاقات برق اطلاع دهید.

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

خطرات برق گرفتگی

چهار نوع صدمه اصلی ناشی از جریان الکتریکی عبارتند از : برق گرفتگی (مرگ در اثر شوک الکتریکی)، شوک های الکتریکی، سوختگی و سقوط .


آثار فیزیولوژیک برق بر بدن انسان


مقدار جریانی که ممکن است بدون هیچ گونه خطری از بدن انسان عبور کند، به ویژگی های جسمی شخص، دامنه جریان، نوع جریان، مسیر و طول مدت عبور جریان بستگی دارد. مقاومت الکتریکی بدن در صورتی که پوست سالم و خشک باشد، 1300 تا 3000 اهم است. مقاومت الکتریکی بدن شامل مقاومت داخلی بدن (زیر پوست) و مقاومت پوست (نوع خشک و مرطوب) و نوع لباس و سطح تماس است. مقاومت بدن در نتیجه رطوبت کاهش می یابد و هنگامی حداکثر است که خشک باشد. خراش، زخم و سوختگی، آلودگی بدن یا دست با روغن یا مواد دیگر، تعریق و... می تواند باعت پایین آمدن مقاومت بدن شود.


مقاومت خارجی که همان مقاومت پوست بدن است بنا بر آن که تا چه حد قسمت خارجی بدن با جسم هادی برق در تماس باشد، به همان نسبت مقاومت بدن تغییر خواهد کرد و هر قدر سطح تماس دست با سیم حامل جریان زیاد تر باشد، مقاومت بدن کمتر و در نتیجه جریان زیاد تری از بدن انسان عبور خواهد کرد. مثلا اگر سر انگشت شخصی با سیم برق تماس پیدا کند، کمتر از کف دست شخصی که به برق تماس یافته، آسیب می بیند. باید سعی کرد همیشه با یک دست با برق کار شود و اگر با دست راست کار شود، آسیب کمتری وارد خواهد شد. جریان هایی که از قلب یا سیستم عصبی عبور کنند خطرناک تر هستند.


فرد در مقابل جریان یک میلی آمپر واکنش نشان می دهد، حتی جریان 12 میلی آمپر باعث خواهد شد که عضلات دست منقبض شود. البته آسیب این چنین شوکی بستگی به مدت تماس، وضع جسمی و به خصوص قلبی فرد دارد. به طور کلی جریان 50 میلی آمپر به بالا کشنده است. حد ولتاژ خطرناک برای این که جریان از 50 میلی آمپر بیشتر باشد 65 ولت است. UB=1300*0/05=65V  از نظر نوع جریان، جریان متناوب به ویژه فرکانس 50 هرتز از جریان مستقیم خطرناک تر است زیرا مقاومت بدن در برابر جریان مستقیم تقریبا 4200 اهم می باشد.


در جریان 50 تا 80 میلی آمپر نفس بند می آید و بطن های قلب دچار لرزش می شوند. در جریان 90 تا 100 میلی آمپر اگر قطع تنفس بیش از سه ثانیه طول بکشد، قلب فلج شده و حرکت بطن های قلب قطع می شود. این شرایط در چند دقیقه منجر به مرگ می شود مگر این که با وسیله مخصوصی به نام دفیبرلاتور به نجات قربانی شتافت. در جریان 4 آمپر قلب نمی تواند عمل پمپاژ را انجام دهد و بافت های بدن در جریان های بیش از 5 آمپر دچار سوختگی می شوند.


اولین اقدام در هنگام ایجاد این گونه حوادث عمل احیاء قلبی و تنفس دهان به دهان می باشد. آمارها نشان داده است اگر در دقیقه اول به مصدوم کمک شود90./.، پس از 6 دقیقه 10./.، و پس از 12 دقیقه احتمال کمی برای نجات مصدوم وجود خواهد داشت. آموزش کمک های اولیه به معلمان، دانش آموزان و آحاد جامعه وظیفه مهمی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

اجزای اصلی ترانسفورماتور قدرت شامل: 1-هسته 2-سیم پیچ فشار ضعیف 3-سیم پیچ فشار قوی 4-سیم پیچ تپ چنجر 5-تپ سلکتور 6-بوشینگ فشار ضعیف 7-بوشینگ فشار قوی 8-بست قاب 9-تپ چنجر 10-موتور درایو تپ چنجر 11-تانک روغن 12-کنسرواتور 13-رادیاتور 3-مواد عایقی سایر تجهیزاتی که بر روی ترانسفورماتور نصب می شوند شامل: رله بوخهلتس، ترمومتر روغن، روغن نما، سیلیکا ژل و ... می باشد

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

یونیت هیتر الکتریکی

   ELECTRICAL UNIT HEATER

 

مشخصات فنی

1.     هیتر الکتریکی از نوع المنت میله ای از جنس استنلس استیل با فین آلومینیمی یا استیل از نوع SPIRAL

2.     بدنه از ورق گالوانیزه HOT DIP یا STAINLESS STEEL با ضخامت مناسب

3.     تابلو برق مناسب مجهز به کلید حرارتی ، پرشر سوییچ هوا، ترموستات  HIGH LIMIT و ترموستات کنترل دما

4.     با توجه به سفارشی بودن این محصول کلیه مشخصات فنی نظیر بار گرمای و ابعاد متناسب  با درخواست خریدار تولید میگردد.

5.     ظرفیت بار گرمایشی از 1KW الی 100KW به صورت سه فاز قابل تولید است.

کاربری:  پروژههای نفت ، گاز و پتروشیمی و سایر صنایع و پروژههای صنعتی و غیر صنعتی

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

پرشر سوئیچ های معرفی شده با داشتن نمایشگر علاوه بر امکان تأیین ست پوینت برای کنترل فشار به شما امکان نمایش پیوسته مقادیر فشاری را میدهد همچنین در مدلهائی شما قادر به ارسال سیگنال 4 تا 20 میلی آمپر جهت انتقال مقادیر فشار به اتاق کنترل را خواهید داشت .
از این پرشر سوئیچ و ترانسمیتر میتوان در صنایع مختلف استفاده نمود .

  • نمایشگر 4 دیجیت
  • قابلیت انتخاب واحد های PSI و bar
  • رنج دمائی منفی 20 تا 80 درجه سانتیگراد
  • بدنه استیل با کانکشن 1/2
  • خروجی NPN یا PNP برای سوئیچ
  • خروجی جریان 4 تا 20 میلی آمپر
  • adib asia
  • ۰
  • ۰

ترموکوپل تیپ k

برای اندازگیری و کنترل دمای کوره،منبع و یا محیط نیازمند ابزاری هستیم تا دمای نقطه مورد نظر را تبدیل به ولتاژ،مقاومت اهمی و یا آمپر نماید تا بتوان با سیستم مدار برقی دما را مشاهده و کنترل نمود.یکی از ابزاری که دما را تبدیل به ولتاژ می کند ترموکوپل می نامند.پرطرفدارترین و پر مصرف ترین نوع در انواع ترموکوپل را میتوان ترموکوپل تیپ k دانست.زیرا این نوع سنسور دما دارای محدوده دما بالا،قیمت ارزان و عمر طولانی می باشد.ترموکوپل تیپ k را در مدلهای سیمی،کلگی دار و فلنچ دار می سازند.

ترموکوپل سیمی

این نوع ترموکوپل از دو رشته سیم در یک روکش شیلد و یا سیلیکونی ساخته می شود و بیشترین سهم بازار را به عهده دارد و با سری های متنوعی بسته به نیاز مصرف کننده تولید می شود.

                                                                                                   

ترموکوپل کلگی دار

در این مدل که بیشتر مصرف صنعتی تری نسبت به نوع ترموکوپل سیمی دارد و دارای روکش معمولا استیل و یا سرامیکی می باشد و در انتهای آن یک کلگی که در داخل آن یک ترمینال سرامیکی می باشد و بیشترین مصرف آن در اندازگیری دمای کوره ها می باشد

                                                                                               

ترموکوپل فلنچ دار

این نوع از ترموکوپل شبیه به ترموکوپل کلگی دار می باشد با این تفاوت که در وسط آن یک فلنچ اضافه شده است و برای منبع هایی که دارای فشار بار زیاد می باشد استفاده می شود.

                                                                                                     

محدوده دمایی ترموکوپل

جهت انتخاب نوع درست ترموکوپل برای مصرف باید در ابتدا به محدوده دمایی ترموکوپل دقت کرد.ترموکوپل تیپ k دارای محدوده دمایی 180- تا 1300+ درجه سانتیگراد می باشد که جزوء بازترین محدوده دمایی در بین خانواده ترموکوپل ها می باشد

استاندارد ترموکوپل

ترموکوپل همانند دیگر سنسورهای دمایی دارای استاندارد کلاس A و B می باشد که ترموکوپل کلاس A دارای تلورانس دمایی(ضریب خطای دمایی) کمتری نسبت به کلاس B می باشد.

نحوه سفارش ترموکوپل

گروه صنعتی پارس صنایع تولید کننده ترموکوپل در انواع سیمی،کلگی دار،فلنچ دار،ضد سایش،ضد اسید،استیل،سرامیکی،اینکونل،فلکسیبل و ... می باشد.برای سفارش ترموکوپل در ابتدا باید مدل و یا تیپ ترموکوپل را نسبت به محدوده دمایی مورد نیاز انتخاب کرد و بعد از آن محل قرار گیری ترموکوپل را بررسی کرد تا طول غلاف و رزوه آن مشخص شود و بعد از آن اگر قرار است ترموکوپل نوع سیمی را استفاده کنیم باید فاصله ترموکوپل تا کنترلر را اندازه گرفته تا در هنگام سفارش ترموکوپل طول سیم آن مشخص باشد.(مثلا اگر فاصله ترموکوپل تا کنترلر 3متر باشد باید ترموکوپل با طول سیم 3 متری سفارش داد)معمولا ترموکوپل ها با طول سیم 2متر موجود می باشد.

خواندن دمای ترموکوپل

برای اینکه دمای ترموکوپل را بتوان خواند،نیازمند ابزاری از قبیل ترموستات،PLC،کارت DAQ و ... می باشیم.ترموکوپل ها در دونوع ساده و ترانسمیتر دار مورد مصرف قرار میگیرد.نوع ساده که بصورت مستقیم به ترموستات و یا PLC نصب می شود و در نوع ترانسمیتردار ترموکوپل را با یک ترانسمیتر تجهیز می کنند که بوسیله آن خروجی 4تا20میلی آمپر و یا صفر تا 10 ولت می گیرند.

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

کابل حرارتی خود کنترل

سیستم گرمایش از کف برقی HANDYHEAT

سیستم گرمایش از کف برقی handyheat یکی از بهترین روش های ایجاد گرمایش مطلوب در محیط هایی مانند: ساختمان های مسکونی،اماکن تجاری، اداری،آموزشی وسالن های ورزشی و کارگاهی می باشد .

از سیستم گرمایش از کف می توان در ساختمان های نوساز و قدیمی به عنوان تنها منبع حرارتی در ساختمان یا به عنوان منبع حرارتی کمکی استفاده نمود که گرمای محیطی مطلوبی را تامین می نماید.

 ایجاد محیط مطلوب با سیستم گرمایشی HANDYHEAT

گرمایش از کف برقی،حرارتی مطلوب از کف همراه با تامین دمای دلخواه ومورد نیاز را برای شما به وجود میاورد .

کاهش مصرف انرژی با گرمایش از کف برقی HANDYHEAT

ترموستات هوشمند سیستم گرمایش از کف برقی handy heat، کنترل دقیق دما را باحداقل مصرف انرژی تضمین می نماید. که با عایق کاری سطح زیر کابل میتوان بالا ترین راندمان گرمایشی را در ساختمان به وجود اورد .

گرمایش نامرئی . (گرمایش از کف برقی HANDYHEAT ) 

نصب شدن زیر کف پوش و عدم اشغال محیط،جهت مبله کردن،فضای کافی در اختیارشما قرار خواهد داد.

نصب آسان.و سریع سیستم گرمایشی HANDYHEAT ساخت دانمارک 

ضخامت کمتر از 3mm،این امکان را می دهد که سیستم گرمایش از کفHANDYHEAT درست زیرکف، به راحتی وبدون نیاز به کمترین تغییرات در ساختار ساختمان نصب گردد.

گرمایش از کف برقی . گرمایش از کف با کابل حرارتی. گرمایش الکتریکی HANDYHEAT. گرمایش هوشمند . نمایندگی گرمایش از کف  هوشمند با برق.

گرمایش از کف

گرمایش برقی

گرمایش از کف برقی

سیستم گرمایش از کف

  • adib asia
  • ۰
  • ۰

فروش انواع ترموکوپل پلاتین رادیوم , ترموکوپل سرامیکی , ترموکوپل سیمی , ترموکوپل میله ای , ترموکوپل های استاندارد , سیم ترموکوپل , سیم رابط , اسکوتی , انواع کلگی های ترموکوپل میله ای و سرامیکی , انواع ترموول , انواع پروب های اندازه گیری دما , سنسورهای دما و هرارت , ترموکوپل پراب , ترموکوپل سیمی با سری های مختلف اسکوتی و فنردار و …

ترموکوپل ها متداول ترین اندازه گیرهای الکتریکی دما در صنعت هستند. که بر اساس پدیده سی بک (seebeck) کار می کنند دما را به ولتاژ تبدیل می کنند. از مزایای آنها می توان به سادگی، ارزان بودن، استحکام و دوام بالا و دقت مناسب اشاره کرد. محدوده اندازه گیری دما توسط ترموکوپل ها نسبتاً وسیع بوده و در شرایط محیطی گوناگون قابل استفاده می باشند.
ترموکوپلها به دلیل ثابت زمانی کوچک دارای سرعت پاسخ دهی خوب می باشند. ولی به لحاظ رعایت مواردی در محل نصب آنها، این سرعت پاسخ دهی تا حد زیادی کاهش می یابد.
ترموکوپل ها بر اساس ترکیبهای ممکن از فلزها،می توان تعداد بی شماری ترموکوپل ساخت،ولی در عمل تعداد ترموکوپل ها مشخص و محدود است . مشخه های لازم برای به کار گیری فلز در ساخت ترموکوپل عبارت اند از:
  • نقطه ذوب فلز
  • واکنش نسبت به تغییر شرایط اتمسفر
  • خروجی ترموااکتریکی در ترکیب با دیگر فلزات
  • میزان هدایت الکتریکی فلز، در مقابل مقاومت الکتریکی آن
  • پایداری
  • تکرار پذیری
  • هزینه
  • ساخت و به کار گیری آسان
ترموکوپل های استاندارد عبارتند از:
  • نوع E : کرومل و کنستانتان (chromel and constantan)
  • نوع J : آهن و کنستانتان (Iron and constantan)
  • نوع T : مس و کنستانتان (copper and constantan)
  • نوع K : کرومل و آ لومل (chromel and Alumel)
  • نوع N : نیکروسیل و نیسیل (Nicrosil and nisil)
  • نوع R , B , S : پلاتین و رودیوم (platinum and rhodium)
  • adib asia