ادیب آسیا تجهیز

ادیب آسیا تجهیز تامین کننده تجهیزات برق صنعتی

ادیب آسیا تجهیز

ادیب آسیا تجهیز تامین کننده تجهیزات برق صنعتی

  • ۰
  • ۰

زمانی که از نیمه هادیها خبری نبود و منابع ولتاژ و جریان توسط ویدلار یا میلر کشف نشده بود تنها راه فرار از دست نیروی کارگری و بالا بردن دقت(Accuracy) در اندازه گیری (Measurment) و کنترل روی آوردن به مکانیک و قدرت هوای فشرده شده (Compressed Air)  بود. در این سیستم ها تیوبهای استیل(SS Tube ) همانند سیم های مسی که جریان الکتریکی را عبور میدهند هدایت کننده هوای فشرده شده هستند یعنی خط انتقال هوا است.

فشار هوا بطور استاندارد 3 تا 15 پوند بر اینچ مربع ( # or psi) است:

3psi =     مقدار صفر

15psi = مقدار ماکزیمم

 گاهی به جای هوا از نیتروژن استفاده می شود که دلیل این امر خنثی بودن نیتروژن و در نتیجه ایمن بودن آن در محیط های خطرناک(Hazardous Area )  است.

 اگر از مایعات بجای گازها در انتقال سیگنال استفاده شود سیستم کنترل هیدرولیکی خواهدبود. مایعات مورد استفاده معمولاً روغنهای مخصوصی هستند که ضریب انبساطی و فشردگی خیلی کمی دارند.

 برای مطالعه بیشتر دراین مورد و عملکرد Flapper- Nozzle ، رله ها، انتگرالگیر- مشتق گیر - تناسبی (PID) و... درسیستم نیوماتیک می توانید به کتاب مهندسی کنترل اگا تا مراجعه کنید.

 سیستم نیوماتیک به دلیل نیاز به هوای فشرده زیاد و به تبع کمپرسورهای هوا، خشک کن ، فیلترهای روغن و گرد و غبار، لوله کشی و تیوب کشی و اتصالات جانبی آنها ، حجم زیاد تجهیزات و وجود نشتی هوا بجز در موارد خاص دیگر استفاده نمی شود.

 سیستم کنترل پالایشگاه کرمانشاه (دومین پالایشگاه کشور)  بجز نیروگاه جدید و واحد تصفیه آب کاملاً نیوماتیک است (تاریخ احداث1301،تاریخ بازسازی 1352).

http://adibtajhiz.com/


  • ۹۷/۰۳/۰۳
  • adib asia

نظرات (۱)

  • کابل حرارتی ادیب آسیا تجهیز
  • ممنون از مطالب مفیدتان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی